Cele mai sănătoase diete ale lumii

Dintre toate obiceiurile alimentare ale lumii, cele norvegiene, mediteraneene, franceze şi japoneze se evidenţiază prin câte o componentă caracteristică, având efecte benefice demonstrate asupra sănătăţii cardiovasculare şi a organismului în ansamblul său.

Dieta norvegiană este reprezentativă prin conținutul de esteri etilici ai EPA și DHA, esențiali în menținerea sănătății vaselor de sânge și în funcționarea normală a inimii. Locuitorii din regiunile nordice, unde consumul de pește este semnificativ, au concentrații plasmatice mai mici ale trigliceridelor și colesterolului rău (LDL).

Dieta mediteraneană, prin prezența hidroxitirosolului din uleiul concentrat de măsline (antioxidant solubil atât în apă cât și în grăsimi), contribuie la neutralizarea radicalilor liberi ce pot produce distrugerea membranelor celulare.

Dieta franceză, datorită conținutului de extract din semințe de struguri, bogat în polifenoli, printre care și binecunoscutul resveratrol, are rol protector asupra pereților arteriali şi ajută la menţinerea unei tensiuni arteriale normale. Resveratrolul antagonizează efectele nocive ale colesterolului ‘’rău’’ și trigliceridelor. Este bine cunoscut celebrul paradox francez: Cu toate că în Franța există un consum ridicat de grăsimi saturate, riscul afecțiunilor cardiovasculare este mai mic, fapt potențial atribuit polifenolilor din vinul roşu.

Dieta japoneză se remarcă datorită conținutului ridicat de vitamina K2-MK7, ce se găsește din abundență în preparatul tradițional ‘’natto’’ – dovedită prin studii clinice ca fiind esențială pentru sistemul cardiovascular. Vitamina K2-MK7 limitează tendinţa de calcifiere a pereților vasculari şi dirijează calciul către sistemul osos, acolo unde este nevoie de el.

Esenţa tuturor acestor diete a fost captată în AVACOR şi asociată în mod eficient cu vitaminele B6, B12 şi cu acidul folic, pentru ca tu să te poţi bucura de beneficiile lor oriunde şi oricând!

Află mai multe despre AVACOR!